2024. október 8., kedd

Tátika bájos várromja és az Árpád-kori Rezi vár romjai - Nyaralás a Balaton-felvidéken, 2024. augusztus 26-31.

Miután lejöttünk a Sümegi várból, mentünk tovább Zalaszántó felé, ahonnan felkapaszkodtunk Tátika várához, majd után Rezi várához...

A felvételek 2024. augusztus 28-án készültek

Tátika hangulatos várromja

Tátika középkori várának festői romjai Zalaszántó közelében, a Keszthelyi-hegységben, egy 413 méteres bazalthegy csúcsán állnak. Feltehetően Magyarország egyik legkorábbi magánvára, mely a XIII. században épült.
Egy Zalaszántóhoz közeli erdei parkolóból - ahol az autót hagytuk - bő egy óra alatt értünk fel a romokhoz, és tettük meg a 250 méter szintkülönbséget. A távolság oda-vissza 4,7 km volt.
Nekem nagyon tetszett!

Elindultunk felfelé a várromhoz

Az út szinte végig erdőben vezetett

Megérkeztünk...

nagyon meleg volt, Feri bent hűsöl 😅

Sokat bóklásztunk a romok között....

Messze el lehetett látni....

A kis gyíkok is élvezték a napsütést....

Jó masszív várfalak voltak

Az Árpád-kori Rezi vár romjai

Miután lejöttünk Tátika várából, indultunk tovább Rezi vára felé.
Rezi vára a Balaton nyugati partjától északra található, Rezi falutól viszonylag messze északkeletre, az erdős Keszthelyi-fennsík északi peremén. A kb. 418 méter magas Meleg-hegy előreugró, meredek lejtőkkel határolt dolomit szirtfokán épült.

Rezi községből autóval lehet megközelíteni a várhoz felvezető erdei utat, egy elég rossz minőségi, kb. 3 km-es földúton.  Mire elértünk az itteni erdei parkolóba és indultunk fel a gyalogos turistaúton már kezdett dörögni az ég, de azért elindultunk. Mikor elértünk az út kb. háromnegyed részéig el is kezdett esni az eső, és természetesen nekünk nem volt sem ernyőnk, sem esőkabátunk 😂, így ha nem is bőrig áztunk, de kaptunk az esőből. Szerencsére a vár közelében már volt egy esőbeálló, ahol hatod magunkkal vártuk meg az eső elálltát.

Mire visszaértünk a szállásunkra, már újra szépen sütött a nap, és jó meleg is lett, mondhatni túl meleg is.....

Bejárat várhoz - kicsit modern felújítás

A várfalak

A borult időben sok kilátásban sajnos nem volt részünk

A bejárati rész a várudvar felől nézve

Elázva 😁

Ez a vár annyira nem tetszett, talán az eső miatt,vagy a szürkeség, a párás kilátások miatt....

1. Ugyan nem nagyon járok én már ilyen hegyes-váras helyeken, de a képeket látva is elgondolkodom, hogy milyen lehetett anno itt élni ? Hát biztos nem volt egy "leányálom"...De a táj gyönyörű...

1. Nagyon szeretjük az ilyen, és hasonló régi várakat, várromokat. Az élet bennük pedig biztos nem volt minden lakójának könnyű, leányálom, ha csak az étkezésre, higiéniára, fürdésre, ellenséges támadásokra.... stb... gondolok. De aki abban nőtt fel, oda született, annak az volt a természetes. Biztos ők sem szívesen cseréltek volna velünk....

2. Nagyon szép helyen túráztatok most is. Az idő változatos volt ahogy látom.

1. Köszönjük szépen Éva. Kicsit változatos volt az idő, de meleg! Délelőtt és kora délután még ragyogó napsütés volt, aztán jött egy jó kis eső, de estére megint meleg lett és napsütés. Mint régi nyarakon, mikor hirtelen jött a zivatar 😀.

3. Megint csodás a táj, és a várromoknak is van egy sajátos hangulatuk. Estére biztosan elfáradtatok, és jólesett a pihenés.

1. Köszönjük szépen Éva, szeretünk régi várromok között járni, ahol szinte el sem lehet képzelni, hogy milyen élet lehetett ott több száz évvel ezelőtt, kik jártak-keltek, lépkedtek ott, ahol most mi sétálunk....