2024. augusztus 22., csütörtök

Kirándulás a Mecsek legmagasabb csúcsán, a 682 m magas Zengőn


Mözsről, az Édesapámnál töltött nyári napok egyikén szép kirándulást tettünk a Mecsekben, a legmagasabb csúcsán, a 682 m magas Zengőn, mely a Duna-Dráva Nemzeti Park része.

Pécsvárad északi részén indul a zöld kereszt jelzés. Ezen indultunk először autóval és ahol már tilos volt a behajtás a Duna-Dráva Nemzeti Parkba, onnan gyalog folytattuk az utat. Nyugat felé lekanyarodtunk erről és egy rövid szakaszon a piros kereszt majd a sárga sáv jelzésen jutottunk fel a 682 m magas Zengő tetejére, mely a Mecsek legmagasabb csúcsa. 
Visszafelé is ezen az úton haladtunk, de időnként letértünk egy-egy rövidebb szakaszon és bóklásztunk az erdőben. 
Az egész út 8,5 km hosszú volt és kb. 340 m volt a szintkülönbség. Más leírások egy kicsit megijesztettek bennünket, mert azt írták, hogy a csúcs előtt meredekre vált az út, de az sem volt nehezebb, sőt talán még könnyebb volt ott, mint azt megelőzően. 
Az új kilátó pedig nagy élmény volt, megérte felmászni a 112 lépcsőn, ahonnan csodás körpanoráma tárul a látogató elé. A kilátót 2020. július 29-én adták át, 7 szintes és 22 m magas fémszerkezet, amely a régi geodéziai mérőtorony köré épült. A tetején több mint 700 m magasan vagyunk. 
 
További részletek itt olvashatók.

A felvételek 2021. július 3-án készültek


Ezt az első képet még az autóból fényképeztem Pécsvárad központjában, háttérben a vár és a templom.

Már az erdőben járunk....


Már nyugat felé fordultunk a zöld keresztről


A Zengő legendája




Már látszik a távolban a kilátó teteje


Esőbeálló a Zengő-nyeregben...

...és rajta a Zengő magassága, melyet innen 532 m múlva érünk el

Információs tábla a házikó mellett, velem

Szerencsére nagyrészt a fák hűs árnyékában vezetett az út

Megérkeztünk a 22 m magas kilátóhoz....



Még az egyik alsóbb szinten járok...

...a kilátás még közepes magasságból nézve

A régi geodéziai torony teteje

Kilátás már fentről, balra Hosszúhetény, szemben a 603 m magas Hármashegy


Feri a kilátó legfelső szintjén

Jobbra Püspökszentlászló

A kilátó teteje már a legfelső szintről nézve, középen az egykori geodéziai torony teteje

Én a torony tetején



Hosszúhetény távolról és egyre közelebbről nézve...



Ismét madártávlatból, a kilátó korlátjával

Mindketten - két képből összeszerelve 😊



Középen a Hármashegy...

...és közelebbről

Meg jobban ráközelítve a tetejére, ahol jégelhárító berendezés áll




Egy érdekes felvétel, ami "húzott" panoráma technikával készült, és ilyen lett 😄

Az egész kilátó járórésze és az oldala is ilyen "átlátszó" rácsozatú




Indulunk visszafelé

Ismét az esőbeállónál

Erdei élet, a flóra és fauna....

















6 megjegyzés:

  1. Csodás a kilátóból a látvány, de én biztosan nem tudtam volna felmenni, szédülős vagyok. Jó lenne most ebben a nagy melegben ott a hűs fák alatt sétálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! Én is kicsit szédülés és tériszonyos vagyok, de ha biztonságosan tudok kapaszkodni, felmegyek 😄.

      Törlés
  2. Szép lett ez a kilátó, nem gondoltam, hogy ilyen hamar fel lehet érni....és a kilátás pazar !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, nekünk is nagyon tetszett! Te nem voltál itt mostanában?

      Törlés
    2. Nem jártam arra régóta, az új kilátót még nem láttam.....

      Törlés
    3. Akkor itt az ideje, hogy egyszer ellátogass ide is.

      Törlés