2024. szeptember 5., csütörtök

Egy páratlan sziklakatlan, az Úrkúti Őskarszt - Nyaralás a Balaton-felvidéken, 2024. augusztus 26-31.

Egy hetet töltöttünk ezen a csodálatos környéken, ebben az iszonyú melegben, de túléltük...🌞

Tavaly szeptemberben szintén nagyon jó időnk volt, mikor ugyanitt Balatonrendesen, ugyanebben a Beni nyaralóházban 5 napot töltöttünk. Szép helyen fekszik ez a kis falu, földrajzilag is jó helyen található, az összes kiránduló célpontunkat könnyen elértük innen. A nyaralóház csendes utcában áll, az apartmanban is kellemes a tartózkodás, és árban is elfogadható.

Most 6 napra jöttünk, végigjártuk, másztuk a tavaly kimaradt tanúhegyeket, rengeteg kő- és falépcsőt másztunk meg, mire megcsodálhattunk szép kilátásokat, bazaltoszlopokat, ahova néhol igencsak fáradságos "munkával" jutottunk fel 😂. Ilyenek voltak a Somló-hegy, Badacsony, Szent György-hegy.... Badacsonyba vonattal mentünk át, ami egy kellemes kaland volt, mert már nagyon rég nem ültünk vonaton....

A kilátókból szép panorámákban gyönyörködhettünk, az alattunk elterülő magyar tenger csillogó vizét, vagy a környező hegyek pompás látványát nézhettük.

De több várromot is felkerestünk, amik eddig kimaradtak: Somló, Sümeg, Tátika és Rezi vára, amik Sümeg kivételével mind erdős hegytetőkön állnak, és különböző nehézségű turistautakon érhetőek el. De a fáradságot mindig pótolta a páratlan és pazar látvány, kilátás. Nekem amúgy is nagy kedvenceim a várromok, templomromok, amiknek a felkeresését ha lehet, nem hagyom ki.

Voltak pihentető sétáink is, a csoda szép és hangulatos kisvárosban Tapolcán, és hazafelé Veszprémben, a királynék városában.

De ezek mind majd csak a későbbiekben fognak jönnek.. Először az első nap....

🌼

Nyaralásunkat Úrkúton kezdtünk, amely az odautazásunk első megállóhelye volt.
Ajkától 10 km-re, a Déli-Bakony lankáin fekvő Csárda-hegyi őskarszt egész évben ingyen látogatható, s ha lemegyünk a számos lépcsőn a sziklakatlan gyomrába, vagy végigsétálunk a tetején, gyönyörködhetünk a páratlan földtörténeti természeti csodában.
Többet ITT olvashatunk róla.

A felvételek 2024. augusztus 26-án készültek.

Az őskarszt bejárata

Elindultunk lefelé a falépcsőkön - sajnálom, hogy nem számoltam meg, mennyi volt 😃

Itt értünk a legmélyebb részre....

Innen már fémlépcsők vittek felfelé 😂....

A katlan tetején is végig lehet sétálni, ahonnan szép a kilátás...

Tovább, körben....

Szemben, ahol látszik a sziklák tetején egy kis részen a kerítés, ott néztünk ki előzőleg....

Felértünk - innen indultunk tovább a Somló hegyre, és Somló várába....

1. Mondhatnám "szédületes" a táj, a sok lépcsővel meg különösen - na de a sziklák, hát azok csodásak...Gyönyörű hely - legalábbis nekem tetszik, izgalmasabb, mint egy "normális" erdei út.

1. Köszönjük szépen! Csodálatos volt, az ember szinte eltörpül a sziklaóriások között. És elég könnyen járható, és még bakancsot sem kellett húznunk.

2. Nagyon szép hely bár jó sok lépcsőt jártatok meg. Ahogy néztem a képeket mintha már én is jártam volna ott, de rájöttem hogy az elmúlt évben csodáltam rá először bár ezt az elején is írtad😉

1. Köszönjük szépen Éva, örülünk hogy tetszik!