2024. július 10., szerda

Szászvári kirándulás: a Bányászati és helytörténeti kiállítás megtekintése


Szászvár, az egykori bányászfalu Baranya vármegye északkeleti részén, Baranya és Tolna vármegye határának szomszédságában fekszik. Földrajzilag a Baranyai-hegyhát része a Mecsek keleti lábánál, a Völgységi-patak mellett.
 
Megnéztük a Bányászemlékművet, a szép és érdekes Bányászati és helytörténeti kiállítást, elsétáltunk a templom és a felújítás alatti szászvári vár mellett. 
Azóta hamarosan befejeződött a vár felújítása, nagyon szép lett, kívül és belül egyaránt, és időközben mi is meglátogattuk....

A felvételek 2016. március 29-én készültek.


A település központja, ahol parkoltunk, és ahonnan városnézésünkre indultunk...

A Bányászemlékmű....





A Bányászati és helytörténeti kiállítás épülete....



Emléktáblák az épület falán...


A kiállítás....













Bányászegyenruhák.....





























Egykori iskola, osztályterem....


Ezek a tankönyvek nekem még ismerősek....








Ezzel végeztünk a kiállítás megtekintésével

Séta tovább a faluban....

A katolikus templom


A vár fala...



Kopjafa a vár falának tövében

S ismét visszajutottunk a Szentháromság-szoborhoz, a falu központjába...










4 megjegyzés:

  1. Visszakerestem. 2014-ben jártam arra, kálváriakereső egyik körutamon, de ezt a kiállítást nem láttam. Pedig szeretem az ilyeneket - sokat elárulnak a településről, lakóikról, történetükről....(Közben pedig elmeditáltam, nekem úgy tűnt "mostanában" voltam ott, aztán lám, már 10 éve !!!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretjük az ilyen kiállításokat, nagyon érdekesek. Ha legközelebb arra jársz, keresd majd fel.

      Törlés
  2. Én is ezekből a könyvekből tanultam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor biztos élmény volt végignézni a képeket...

      Törlés